Coaching

” az ügyféllel való partneri együttműködés egy olyan gondolatébresztő és kreatív folyamatban, amely arra inspirálja az ügyfelet, hogy szakmailag és személyesen a legtöbbet hozza ki magából.”                                                                       /International Coach Federation – Etikai Kódex/

KIKNEK AJÁNLOTT ÉS MILYEN HELYZETEKBEN LEHET HASZNOS?

Bárkinek, aki egy a munkahelyén felmerülő helyzet megoldásában vagy bizonyos képességek elsajátításához, fejlesztéséhez keres támogatást.
A business coaching hasznos lehet:

  • ha frissen kinevezett vezető lettél és szeretnél rálátni vezetői értékeidre, működésedre, fejleszteni azt
  • ha hosszabb kihagyás után tértél vissza munkahelyedre (akár szülési szabadságról, akár sabbaticalról)
  • ha női vezetőként szeretnéd magad erősíteni
  • ha egy-egy kompetenciádat szeretnéd fejleszteni úgy, mint
    o kommunikáció
    o delegálás, motiválás
    o időmenedzsment, szervezettség
    o stresszkezelés
    o konfliktuskezelés és problémamegoldás
    o érzelmi intelligencia
    o hatékonyság
    o asszertivitás, érdekérvényesítés
    o együttműködés, csapatmunka
  • ha szeretnéd visszanyerni korábbi, munkáddal kapcsolatos motivációd
  • ha valamilyen kényes, nehezen kezelhető helyzetet kell megoldanod, amiben jól jönne a támogatás
  • ha azt érzed, nem vagy a jó helyen, de nem tudod, merre tovább
  • ha tudatosan szeretnéd tervezni karriered, megerősíteni magadban erősségeidet, magabiztosságodat növelni
  • ha szeretnéd tudatosan alakítani a munka-magánélet egyensúlyt

A coaching ≠ tanácsadás

Tanácsadásról abban az esetben beszélünk, ha a hozott témában szakértői megoldást a tanácsadó ad. A coachingban a megoldásokat Veled közösen dolgozzuk ki, így lesz az valóban működő, személyreszabott. A coach elsődleges szerepe a coachingban, hogy támogasson, hogy egy új perspektívából nézz rá a témádra, felelősségben tartson és segítsen a belső erőforrásaidat tudatosítani, mozgósítani a célod elérése érdekében.

A coaching ≠ terápia

A terápia elsősorban a múltra fókuszál, a probléma okainak feltárására és azok megoldásán, újszerű megértésén keresztül vezet el a javuláshoz. A coachingban elsődlegesen a jelenre, illetve a jövőre fókuszálunk. Nem lehet cél a múltbeli sérülések átdolgozása, maximum a korábbi események jelenbeni működésedre gyakorolt hatását tudjuk tudatosítani coaching keretében.

hogy néz ki a folyamat?

Kapcsolatfelvétel és első megbeszélés

A beszélgetés végére:

  • jobban megismerjük egymást
  • minden felmerülő kérdésedre választ kapsz
  • átbeszéljük témádat, megtudod, hogy a coaching-e a legalkalmasabb eszköz az előrelépésre. Jelzem, ha azt látom, nem coach-ra, hanem más szakemberre van szükséged. 

PXT kompetencia felmérés*

A felmérés részletes képet ad belső motivációdról, munkahelyi működésedről és kognitív képességeidről.

Coaching ülések

Egy folyamat általában 8-10 ülésből áll, amikre 7-10 naponta kerül sor online vagy személyesen. Az ülések történhetnek munkaidőben, és munkaidő előtt és után is. 

Az utolsó ülésen összefoglaljuk, hova jutottunk a témád kapcsán, mik a legfontosabb felismerések, és hogyan tudod fenntartani az eredményt, hogyan tudsz témádban továbblépni coach nélkül is. Szintén itt történik egy visszajelzés a közös munkáról.

Előfordulhat, hogy nem egy folyamatra köteleződnél el, hanem csupán egy alkalommal szeretnéd a támogatást egy éppen aktuális téma kapcsán, hogy letisztuljanak a gondolataid. Ebben az esetben is tudunk együtt dolgozni.

Utánkövetés*

3-6 hónappal a coaching folyamat során 1-2 alkalmas coaching ülés, ahol átbeszéljük az elmúlt időszakban megtett utat, haladást. 

 

*opcionális elemek

szervezeti megrendelés esetén a fentiek kiegészülhetnek:

Amennyiben komplex szolgáltatást igényel az adott szervezet, a fejlesztés a MindUp business coachinggal foglalkozó szervezeten keresztül valósul meg, ahol a résztvevő munkatársak többek között több business coach közül választhatják ki, kivel szeretnének együttdolgozni.

A coaching folyamat elején a vezető, a coachingban résztvevő munkatárs és a coach egyezteti a folyamat célját, elvárt eredményeket.

A coaching folyamat végén a vezető, a coachingban résztvevő munkatárs és a coach értékeli a folyamat eredményét a cél tükrében.