Coaching
” az ügyféllel való partneri együttműködés egy olyan gondolatébresztő és kreatív folyamatban, amely arra inspirálja az ügyfelet, hogy szakmailag és személyesen a legtöbbet hozza ki magából.” /International Coach Federation – Etikai Kódex/
KIKNEK AJÁNLOTT ÉS MILYEN HELYZETEKBEN LEHET HASZNOS?
Bárkinek, aki egy a munkahelyén felmerülő helyzet megoldásában vagy bizonyos képességek elsajátításához, fejlesztéséhez keres támogatást.
A business coaching hasznos lehet:
- ha frissen kinevezett vezető lettél és szeretnél rálátni vezetői értékeidre, működésedre, fejleszteni azt
- ha hosszabb kihagyás után tértél vissza munkahelyedre (akár szülési szabadságról, akár sabbaticalról)
- ha női vezetőként szeretnéd magad erősíteni
- ha egy-egy kompetenciádat szeretnéd fejleszteni úgy, mint
o kommunikáció
o delegálás, motiválás
o időmenedzsment, szervezettség
o stresszkezelés
o konfliktuskezelés és problémamegoldás
o érzelmi intelligencia
o hatékonyság
o asszertivitás, érdekérvényesítés
o együttműködés, csapatmunka
- ha szeretnéd visszanyerni korábbi, munkáddal kapcsolatos motivációd
- ha valamilyen kényes, nehezen kezelhető helyzetet kell megoldanod, amiben jól jönne a támogatás
- ha azt érzed, nem vagy a jó helyen, de nem tudod, merre tovább
- ha tudatosan szeretnéd tervezni karriered, megerősíteni magadban erősségeidet, magabiztosságodat növelni
- ha szeretnéd tudatosan alakítani a munka-magánélet egyensúlyt
A coaching ≠ tanácsadás
Tanácsadásról abban az esetben beszélünk, ha a hozott témában szakértői megoldást a tanácsadó ad. A coachingban a megoldásokat Veled közösen dolgozzuk ki, így lesz az valóban működő, személyreszabott. A coach elsődleges szerepe a coachingban, hogy támogasson, hogy egy új perspektívából nézz rá a témádra, felelősségben tartson és segítsen a belső erőforrásaidat tudatosítani, mozgósítani a célod elérése érdekében.
A coaching ≠ terápia
A terápia elsősorban a múltra fókuszál, a probléma okainak feltárására és azok megoldásán, újszerű megértésén keresztül vezet el a javuláshoz. A coachingban elsődlegesen a jelenre, illetve a jövőre fókuszálunk. Nem lehet cél a múltbeli sérülések átdolgozása, maximum a korábbi események jelenbeni működésedre gyakorolt hatását tudjuk tudatosítani coaching keretében.
hogy néz ki a folyamat?
Kapcsolatfelvétel és első megbeszélés
A beszélgetés végére:
- jobban megismerjük egymást
- minden felmerülő kérdésedre választ kapsz
- átbeszéljük témádat, megtudod, hogy a coaching-e a legalkalmasabb eszköz az előrelépésre. Jelzem, ha azt látom, nem coach-ra, hanem más szakemberre van szükséged.
PXT kompetencia felmérés*
A felmérés részletes képet ad belső motivációdról, munkahelyi működésedről és kognitív képességeidről.
Coaching ülések
Egy folyamat általában 8-10 ülésből áll, amikre 7-10 naponta kerül sor online vagy személyesen. Az ülések történhetnek munkaidőben, és munkaidő előtt és után is.
Az utolsó ülésen összefoglaljuk, hova jutottunk a témád kapcsán, mik a legfontosabb felismerések, és hogyan tudod fenntartani az eredményt, hogyan tudsz témádban továbblépni coach nélkül is. Szintén itt történik egy visszajelzés a közös munkáról.
Előfordulhat, hogy nem egy folyamatra köteleződnél el, hanem csupán egy alkalommal szeretnéd a támogatást egy éppen aktuális téma kapcsán, hogy letisztuljanak a gondolataid. Ebben az esetben is tudunk együtt dolgozni.
Utánkövetés*
3-6 hónappal a coaching folyamat során 1-2 alkalmas coaching ülés, ahol átbeszéljük az elmúlt időszakban megtett utat, haladást.
*opcionális elemek
szervezeti megrendelés esetén a fentiek kiegészülhetnek:
- Kapcsolatfelvétel - igények egyeztetése
Amennyiben komplex szolgáltatást igényel az adott szervezet, a fejlesztés a MindUp business coachinggal foglalkozó szervezeten keresztül valósul meg, ahol a résztvevő munkatársak többek között több business coach közül választhatják ki, kivel szeretnének együttdolgozni.
- Nyitó háromszög
A coaching folyamat elején a vezető, a coachingban résztvevő munkatárs és a coach egyezteti a folyamat célját, elvárt eredményeket.
- Záró háromszög
A coaching folyamat végén a vezető, a coachingban résztvevő munkatárs és a coach értékeli a folyamat eredményét a cél tükrében.